Blog To Express

A blogosphere learning experience to express with blog

My Photo
Name:
Location: Singapore, Singapore

A "recycled teenager" learning to blog.

Nov 21, 2018

Short Speech in Chinese to Inspire


Thanks to China TV program and the video was posted to YouTube.

Watching this special program inspired me to post this blog to share with my friends here .

As I was curious to learn more about [人生七年] or 'Life in 7 years', I did a search on Google and found this video here .

The Up Series is a series of documentary films produced by Granada Television for ITV that have followed the lives of forteen British chidren since 1964, when they were seven years old.  So far the documentary has had eight episode every seven years) all of which were broadcast on ITV , apart from the 6th episode which was broadcast on BBC One.

Since its first instalment in 1964, the celebrated Up documentary series has  traced the fortunes of group of British children from a variety of backgrounds and different areas of the UK, returning at seven-year intervals to take snapshots of their lives. Directed by Michael Apted,the series reaches another landmar with the three-part 56 Up, in which a ll but one of the original 14 participants take part. Ironically, the missing one, Charles Furneaux , went on  to become a TV producer.  In April 2015, Paul Armond, the Canadian director behind the groundbreaking Seven Up! documentary, died aged 63.

The original of the original transcript in Chinese below:
她4分44秒的演讲,却让整个世界都沉默了!!

在这个演讲开始之前,我先间现场的大家一个问题。

你们当中有谁觉得自己是家境普通,甚至出身贫寒。   将来想要出人头地只能靠自己。你们当中又有谁觉得。 起码在奋斗的时候,可以从父母那里得到一点助力。你们当中又有谁觉得:人家的小孩自己是家境普通甚至出身。。自己是有鈛大家的小孩。起码在奋斗的时候可以从父母那里得到一点助力。

前些日子有一个在银行工作了十年的资深的人力资源筥理师。他在网络上发了一篇帖子叫做[寒门再难出贵子]。寒门的小孩。他想要出人头地想要成功。比我们父辈的那一代更难了。这个帖子引起了特别广泛的讨论。你们觉得这句话有道理吗。先拿我自己说。我们家就是出身寒门的。

我们家都不算寒门。我们家都没有门。我现在想想我都不知道当初。我爸跟我妈那么普通的一对农村夫妇。他是怎么样把三个孩子,我跟我两个哥。从农村供出来上大学上研究生。  我一直都觉得自己特别幸运。我爸跟我妈都设怎么读过书。  我妈连小学一年级都没上过。她居然觉得读书很重要。她吃再多的苦也要让我们三个孩子上大学。

我一直也不会拿自己跟那些。比如说家庭富裕的小孩去做比较。说我们之间会有什么不同或者有什么不平等,说我们之间会有什么不同。但是我们必须要承认这个世界是有—些不平等的。他们有很多的捷径。我们也没有。但是我们不能抱怨。我们也没有。有些人出生就含着金钥匙。有些人出生连爸妈都没有。

人生跟人生是没有可比性的。我们的人生是怎么样。那你的一生就是抱怨的—生。那你的—生就是感动的—生。你—辈子都在感受感动。你一辈子都立志于改变这个社会。那你的一生就是一个斗士的—生。

英国有一部纪录片。叫做[人生七年]片中访问了十二个来自不同阶层的七岁的小孩。每七年再回去重新访问这些小孩。到了影片的最后就发现,富人的孩子还是畗人。穷人的孩子还是穷人。但是里面有—个.   他到最后通过自己的奋斗变成了—名大学教授叫尼克的贫穷的小孩。变成了一名大学教授。是有漏网之鱼的。可贝命运的手掌里面。

而且现实生活中更是数不胜数。所以当我们遭遇失败的时候,更不能去抱怨自己的父母。井没有斩断—个人当我在人生中。因为家境不好为什么不如别人的父母。他成功的所有的可能。遇到很大困难的时候。我就会在北京的大街上走一走,看着人来人往。你在这个城巿里面,你有的只是你自己。刘媛媛。真的昰依无所依。你什么都没有。在这个社会上杀出一条路来。这段演讲到现在,你现在能做的就是单枪匹马的。我们大部分人都不是出身豪门的。我们都要靠自己。所以你要相信。是想吿诉你。让你用你的一生。这个故事关于独立,关于梦想。没有—点点人间疒疾苦。去苖斗出一个绝地反击的故事。关于勇气,关于竖忍。它不是—个水到柒成的童话有志者事竟成,破釜沉舟。百二秦关终。这个故事是苦心人天不负。卧薪尝胆三千越甲可夻吴。谢谢大家.


The facial expressions of  the speaker during her speech is the body language to convince the audience and the inspiration to share her personal experiences to learn from her.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home